שאלות נפוצות על מערכות מידע
שאלות נפוצות בתחום מערכות מידע
נוהל מפתח הוא מתודולוגיה שלמה, קרי, כלים ושיטות, אשר נועדו לנהל פרויקט תוכנה מרגע הייזום, דרך העלייה לאוויר ולאורך כל חיי מערכות המידע.
השיטה מתבססת על תהליך דו-צירי של בניית תוכנה, כאשר מצד אחד עומדים שלבי הפיתוח, הכוללים: ייזום, אפיון מערכת מידע, עיצוב, קידוד, בדיקות, התקנה ותחזוקה. מצד שני, ישנם שלבי הניתוח: יעדים, יישום, טכנולוגיה, מימוש ועלויות. השילוב בין שלבי הפיתוח לבין עומק התשובות שנבנות במסמך הניתוח, יוצר תשתית אחידה, מנוהלת ובעיקר קונסיסטנטית לאורך כל הפרויקט. שיטה זו, שהיא תוצרת כחול לבן, היא אחת השיטות הטובות ביותר לביצוע ניתוח מערכות מידע.
נושא זה הינו מורכב. הוא מכיל פרמטרים רבים, ואנו נתקלים בשאלות מהותיות אודותיו. לפניכם חלק מייצג מהן:
האם genie מבצעת רק חלק מפרויקטים ?
התשובה היא בהחלט: כן! בג'יני שרותי מחשוב, אין היצמדות לשיטת עבודה אחת ויחידה. אין לנו בעיה לבצע ייזום בלבד, או לקבל ניתוח מערכות מידע, להמשיך משם ואפילו לנהל פרויקט – בו לא היינו מעורבים בבחירת המערכות ובאפיונן.
כמה זמן לוקח לנתח מערכת ארגונית ?
הדבר מאוד תלוי בארגון. יש ארגון שיכול להתפנות לנושא ולסיים ניתוח בפרק זמן של חודש וחצי, כאשר ארגון זהה אחר יעבור את אותו התהליך בחצי שנה, בגלל הצורך להתמקד גם בעבודה השוטפת. ארגון הוא מרקם עדין, ואנו חושבים שלא נכון לזעזע אותו. השיטה שלנו היא לעבוד עם הארגון ולהביא אותו לתוצרים הנחוצים בקצב שלו, ולאו דווקא בקצב שלנו. לכן, שאלת הקצב היא ארגונית, וכזרוע מתכננת של הארגון אנו לוקחים על עצמנו להוביל אותו בשלמותו לנקודת הסיום.
מערכת ה- ERP שלי ישנה. האם לא נכון לשדרג אותה ישירות ?
זו שאלה שהרבה ארגונים מתלבטים בה, ודעתנו בנושא מאוד ברורה. אם מערכת עובדת, אין צורך לתקן אותה. השאלה היא: האם זה באמת עובד?
ככל שמערכות מידע מתיישנות, משתמשים מוצאים דרכים "יצירתיות" על מנת להתמודד עם מגבלות התוכנה, שנובעות לא פעם מעצם התפתחות הארגון. לכן, יתכן והכלי שהתאים במשך שנים, כבר לא כל כך מתאים לארגון במתכונתו הנוכחית. על מנת לוודא שבוחרים גירסה נכונה, חובה לבצע ניתוח מערכת. גם אם בסופו של יום, הארגון ירכוש את הגירסה החדשה של היישום, הוא יעשה כך מתוך בחירה ומתוך ידיעה שזהו הפתרון הנכון עבורו.
האם יש הבדל בין ניתוח מערכות שלכם לניתוחים של ספק תוכנה ?
ספק תוכנה המבצע ניתוח מערכת, בודק את הארגון שלכם, כאשר לנגד עיניו עומדת התוכנה שהוא מוכר על מגבלותיה. לכן, באופן טבעי, הניתוח יהיה מוטה על פי יכולות התוכנה. כאשר אנחנו מבצעים ניתוח מערכת, בראש מעינינו עומדים הצרכים העסקיים של הארגון, שמהם נגזרים צורכי התוכנה, ולא להיפך. מכאן, שלא כל תוכנה או ספק תוכנה מתאימים לכל ארגון.
אנו כאן כדי לוודא שהבחירה תהיה נכונה; דבר החוסך הרבה מאוד כאבי ראש בהמשך הדרך.
מה עושה את ג'יני לשותף מתאים עבורנו ?
זו כנראה שאלת השאלות והתשובה כאן היא פשוטה. אנו מאמינים, שבסופו של דבר, עסקים עושים בין אנשים המדברים באותה שפה, ושביניהם נוצרה כימיה. כל היתר מסייע להכניס רציונל, שיסביר קבלת החלטות סובייקטיביות.
את רשימת ההצלחות של ג'יני אפשר לבדוק, היא חד משמעית! את הצוותים שלנו אפשר להכיר, להתרשם בקלות מיכולותיהם ובעיקר, לשמוע חוות דעת מלקוחות שכבר עשו את זה איתנו.
השילוב הנכון בין תודעת שירות גבוהה ביותר לתמיכה מקצועית ללא פשרות – קיים בבסיס הפעילות של ג'יני שרותי מחשוב.