ספידי גונזאלן

לפריקים של מרוצי הפורמולה 1 שגדלו על אלן פרוסט, מומלץ להתעדכן, שגם בזירה המקומית קיים אלן. עדיין לא פרוסט, אבל לאלן סדבניק יש את הקצב שלו והוא ממש לא מתכוון להוריד הילוך. תכירו את מנהל הרשת מ- genie, שכבר הספיק לעשות על המסלול היסטוריה קטנה משלו, לאחר תחרות אחת בלבד.

כשבמסלול בערד הונף הדגל לתחילת המרוץ הרשמי וההיסטורי של אליפות ישראל ב-PEUGEOT RACING CUP208 – אליפות מכוניות המרוץ הרשמית הראשונה בישראל, נטל בפתיחה את ההובלה ואת תשומת הלב בשידור – רכב הפז'ו 208 מס' 39 – נהוג בידי צעיר המשתתפים, בן 21 בסך הכל, שלחץ כבר בפתיחה על הדוושה כדי לקבוע בגיחה הראשונה שלו במגרש המקצועני את זמן ההקפה המהיר ביותר מבין המשתתפים.

את המרוץ עצמו הוא יסיים כשהוא עומד על הפודיום: מקום שלישי. הפתעה, ריספקט. רק אל תאמרו לאלן סדבניק שמקום שלישי הוא הישג. "אצל נהגי מרוצים – אם זה לא מקום ראשון, זה בעצם להפסיד"- הוא מזכיר.

כשלוקחים בחשבון שאלן סדבניק הצטלם כבר מגיל שנתיים עם צעצועים של רכבים, ההישג שלו לא באמת אמור להפתיע מי מהקרובים אליו. "מאיפה נכנס הג'וק? מאז שנולדתי. לא יודע, פשוט הייתה לי איזושהי משיכה לרכבים מגיל שנתיים. לא הייתי רוצה לשמוע על שום דבר אחר" – מצהיר אלן, ומוכן שתתפסו אותו במילה: "בכל סרטון משנות התשעים, אתה תראה אותי רק עם איזשהו צעצוע של פרארי".

PEUGEOT RACING CUP2018

גם אופנועים בסיפור?

"על אופנוע אני מפחד. אופנוע זה לחולי נפש…"

מי שעובד כיום כמנהל רשת ב-genie, הגיע בכלל לאליפות דרך המיונים המקדימים; מיונים של מאות נהגים, כאשר רק למסיים ראשון מובטח מימון מלא וכרטיס כניסה לאליפות. אלן סיים שני, אלא שהכישרון של הצעיר מקצרין (כיום מתל אביב) שחתך את הקונוסים על המסלול, לא נעלם מעיני האחראים שזיהו את הפוטנציאל, התקשרו אליו יומיים אחר כך והודיעו לו שגם הוא בפנים, עם מימון חלקי של העלות היקרה שבהשתתפות בשני המרוצים. הם כנראה ידעו שיש סיבה להתעקש.

וזה לא שלא היו פרפרים קטנים בבטן. עם אלפי צופים בלייב (כ-100,000 צפיות בסך הכל בתחרות) ורכבים יקרים שמאוד לא מומלץ לך לשרוט (…), הפרפרים ביקרו גם את אלן. "האמת שציפיתי שאני אהיה לחוץ, אבל זה הרגיש לי הכי נכון בעולם. לא יודע, הייתי רגוע בצורה מאוד מפתיעה. מטבעי אני אדם מאוד לחוץ, נלחץ מכל שטות, אבל שם הייתי רגוע". במרוץ השני זה הלך קצת פחות חלק (אלן סיים שישי, אך גם כאן סיים עם ההקפה המהירה במרוץ): "המוח שלי כנראה לא היה בשיא הפוקוס עם כל המצלמות והלחץ מסביב".

האליפות היא תחנה ראשונה בדרך למקומות אחרים? אולי ספורט מוטורי כקריירה?

"אני מחפש איפה אפשר להתחרות. אולי אשיג ספונסר עתידי שיעזור לממן מרוץ או שניים. העלויות מגיעות לעשרות אלפי דולרים. המרוצים היו מבחינתי צ'אנס להרשים. קריירה? ברור, כל עוד תהיה לי את האופציה. גם אם זה לא יתפתח לקריירה, להתחרות אני אמשיך כל עוד אני יכול. אם תיפתח קריירה, אז תהיה קריירה. אם לא, נמשיך להתחרות ולהשתתף בליגות אחרות שלא עולות ארגזים של כסף. ההשתתפות כיום עולה עשרות אלפי שקלים. זה סיפור של כל הארגון והשידורים, ותחשוב על הרכב שחייב להגיע על גרר והציוד".

עד שיגיע הספונסר, אלן לא ממהר. רק כדי לסבר את האוזן, נזכיר שמי שזכה במקצה התחרויות השני (ומי שגם שהקדים אותו במרוצי המיון- י.ד) – תום טל, הוא בן 26, כך שאלן, למרות הפור המשמעותי מבחינת גילו הצעיר, כבר נמצא שם. ב- genie הוא נמצא כבר כשנתיים וחצי וטוב לו. אם כבר genie, ואם השם "סדבניק" מצלצל לוותיקים שבחברה בצורה מוכרת, אז כמובן שאלן הוא בנו של גאסטון סדבניק, מנהל הטכנולוגיות של genie באזור הצפון. הזכרנו את שיגעון המכוניות של אלן מגיל צעיר? גאסטון מספר שאלן "אפילו היה מעדיף מכוניות על ממתקים". קנינו לו שטיח, כשבציור היו רכבים והוא היה משחק הרבה זמן עם המכוניות שלו. במקומות כמו הלונה פארק, הוא תמיד היה מעדיף מתקנים שבהם הוא יכול לנהוג עליהם. מכיוון שתמיד היו מחשבים בבית, הוא התחיל מגיל גן לשחק במחשב על משחקים כמו:Need For Speed בגרסאות הראשונות". לעבוד ביחד – כמובן שיוצא להם, אבל הפוליטיקלי קורקט נשמר "כדי לשמור על יחסים תקינים בצוות" – מסביר גאסטון.

השאלה המתבקשת מכך היא, מה עובר לאלן בראש כשאביו מבקש ממנו במהלך העבודה שייתן קצת יותר גז…

ישראל דושי

עשוי לעניין אותך: